Lipiec, 2011

Sobota, 30 lipca 2011 | dodano:31.07.2011Kategoria Trening
Zamulania ciąg dalszy, bo dopiero w sobotę znalazłem chęci na to aby drugi raz w tym tygodniu wyjechać na rowerze, ale za to wyjechałem jeszcze przed 8 rano. Z początku jakoś nie mogłem wejść na obroty ale potem było już lepiej. Trasa po sopockich i gdańskich lasach. No i trzeba też odnotować fakt, że właśnie przejechałem na Meridzie już ponad 5000 km :) Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura:18.0 HRmax:179( 91%)HRavg136( 69%)
Kalorie: 1406kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

Czwartek, 28 lipca 2011 | dodano:29.07.2011Kategoria Trening
Jakoś wyjątkowo zamulałem z jazdą w tym tygodniu i dopiero w czwartek pierwszy raz wsiadłem na rower. Inna sprawa, że pogoda ostatnio nas nie rozpieszcza. Ponieważ nie pojechałem na wspólne treningi ani we wtorek, ani w środę to dzisiaj samotnie objeżdżałem sopockie lasy po trasie zbliżonej do zeszłorocznej trasy maratonu Skandia. Na nieszczęście padła mi bateria w nadajniku od pulsometru i teraz będę musiał zainwestować w nową. Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

Wyspa Sobieszewska i Żuławy

Niedziela, 24 lipca 2011 | dodano:24.07.2011Kategoria Opony szosowe, Rekreacja, we dwójkę z bratem, 100km <
Już 3 razy udałem się w tym roku na wyspę Sobieszewską, ale po raz pierwszy nie sam, tylko w towarzystwie mojego brata, dla którego okazała się to najdłuższa wycieczka w tym roku. Tym razem nie poprzestaliśmy na zdobyciu wyspy, ale poprzez śluzę na przekopie Wisły w Przegalinie udaliśmy się na północny fragment Żuław gdzie wjechaliśmy na wypróbowany już w zeszłym roku Szlak Mennonitów. Muszę przyznać że jestem pod wielkim wrażeniem wykonania tego szlaku, po takiej infrastrukturze rowerowej chyba pierwszy raz jechałem. Oprócz ścieżek rowerowych zbudowano tam też kilka mostów specjalnie dla rowerzystów. Mam nadzieję że powstanie więcej takich tras rowerowych w okolicy.

Kamień informujący po jakim szlaku jedziemy:

A oto jeden z mostów rowerowych które znajdują się na szlaku:

Widok na polder przeciwpowodziowy wzdłuż Wisły (w końcu Żuławy to jedyna w Polsce depresja więc jakoś trzeba się zabezpieczyć przed powodzią):

Napotkany po drodze samochód w rowie (i dlatego rowery są lepsze bo jak wypadniesz na pobocze to tylko się otrzepiesz i jedziesz dalej):

Śluza na Przekopie Wisły w Przegalinie:

okryta złą sławą hałda fosfogipsów w Wiślince:

Most pontonowy na wjeździe do Sobieszewa (most wstydu bo mieszkańcy już od kilkunastu lat nie mogą się doprosić mostu z prawdziwego zdarzenia):

Dane wycieczki:
Pr. maks.:36.00Temperatura:20.0 HRmax:150( 76%)HRavg125( 63%)
Kalorie: 2356kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

wieczorny trening po asfalcie

Piątek, 22 lipca 2011 | dodano:22.07.2011Kategoria Opony szosowe, Trening
Dzisiaj dotarł do mnie nowy sprzęt: pedały Shimano pd540 i mostek PRO xlt 110mm, i od razu zostało to zamontowane na rowerze i przetestowane na pętli Reja w Sopocie. Pedały bardzo dobre - twardsze od poprzednich pd505 no i nie skrzypią jeszcze tak jak poprzednie. Do mostka będę musiał się przyzwyczaić bo jest dłuższy od poprzedniego o 30mm co odczuły moje plecy, chociaż bardziej pochylona pozycja niż dotychczas podobała mi się :) Dane wycieczki:
Pr. maks.:53.60Temperatura:24.0 HRmax:161( 82%)HRavg136( 69%)
Kalorie: 784kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

trening na szosie

Czwartek, 21 lipca 2011 | dodano:22.07.2011Kategoria Opony szosowe, Trening
Pogoda ostatnio nas niestety nie rozpieszcza, w lesie na pewno pełno błota i dlatego na koła po długiej przerwie wróciły opony szosowe, a ja zamiast podjeżdżać w terenie zaliczałem kolejne kółka na pętli zlokalizowanej na ul. Reja w Sopocie. Dane wycieczki:
Pr. maks.:53.20Temperatura:26.0 HRmax:173( 88%)HRavg134( 68%)
Kalorie: 1005kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

II edycja Luiza XC Cup w Człuchowie

Niedziela, 17 lipca 2011 | dodano:18.07.2011Kategoria MTB XC
Dopiero drugi start w tym sezonie, ale dopiero teraz uznałem, że jestem na tyle przygotowany do zawodów, że nie przyniosę sobie wstydu. Chociaż nie lubię zawodów w formule XC (albo inaczej - jestem na nie za słaby) to do Człuchowa przyciągnął mnie podział na dwa dystanse: MINI dla takich amatorów jak ja, i dwa razy dłuższa Elita dla zawodowych cyborgów. Chociaż bogate nagrody (m.in. karbonowa rama za 2,5k zł za pierwsze miejsce) prawiły, że nawet na mini wystartowało kilku naprawdę mocnych zawodników. Ze swojej postawy jestem zadowolony chociaż popełniłem kilka błędów wynikając głównie ze słabej znajomości trasy - na początku zamiast pojechać na najbardziej efektowny zjazd to pojechałem za wyprzedzającym mnie zawodnikiem na jego dłuższy objazd przez co straciłem kilka sekund, potem jeszcze wpadłem na pełnej prędkości w 90st zakręt za którym czekał zaraz podjazd, przez co musiałem wyhamować prawie do zera i nie zdążyłem zredukować biegów przez co spadł mi łańcuch. Trasa była dość wymagająca - były m.in dwa krótkie ale za to bardzo ostre podjazdy których nie dałem rady podjechać w całości więc musiałem podjechać. Generalnie zawody podobały mi się i były zorganizowane na naprawdę wysokim poziomie oprócz jednego aspektu - pomiaru czasu i ustalania końcowych wyników. Podobno organizator miał problem z firmą która miała się tym zająć a wycofała się w ostatnim momencie, przez co na gwałt musiał szukać kogoś innego, przez co pomiary prowadziło dwóch bardzo młodych chłopaków ściągniętych w ostatniej chwili przez co zrobiło się niezłe zamieszanie i bałagan. Mam nadzieję że w przyszłym roku będzie to lepiej zorganizowane. Druga sprawa to brak sędziów na trasie przez co w zasadzie można było sobie zrobić skrót i prawie nikt by się nie zorientował.

Ostatnie chwile przed startem dystansu MINI

Po 5 okrążeniach wjeżdżam wreszcie na metę:

Najbardziej Stromy podjazd na trasie, który niestety musiałem pokonać z buta:

A tak ten sam podjazd pokonywał zwycięzca dystansu Elita Bartosz Banach...

XC Luiza Cup 2011 Człuchów © mack86

Na trasie Elity pojawił się także ten oto niebezpieczny zjazd którego ja na szczęście (a może niestety) nie musiałem pokonywać.

Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura:25.0 HRmax:186( 94%)HRavg170( 86%)
Kalorie: 726kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

trening wspólnie z bratem

Sobota, 16 lipca 2011 | dodano:16.07.2011Kategoria Trening, we dwójkę z bratem
Trasa w okolicach czarnej wody, tempo średnie bo nie chciałem się przemęczać przed jutrzejszymi zawodami w Człuchowie. Ale widać wzrost formy po ostatnich grupowych treningach w jakich brałem udział. Dane wycieczki:
Pr. maks.:46.00Temperatura:22.0 HRmax:160( 81%)HRavg134( 68%)
Kalorie: 1217kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

Środa, 13 lipca 2011 | dodano:13.07.2011Kategoria Trening
Dzisiaj trening w lasach oliwskich prowadzony przez braci Banach czyli ścisłą czołówkę polskiego kolarstwa górskie. Podobno tempo było umiarkowane ale dla takiego amatora jak ja był to niezły wycisk i pomijając sporadyczne przerwy to miałem tętno prawie jak na wyścigu. Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura:22.0 HRmax:183( 93%)HRavg150( 76%)
Kalorie: 1740kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

trening mtb - polska na rowery

Wtorek, 12 lipca 2011 | dodano:12.07.2011Kategoria Trening
Jak co wtorek spotkanie na Łysej Górze w Sopocie, a potem pojechaliśmy najpierw fragmentem czarnego szlaku (który zaliczyłem w całości w ostatnią niedzielę) na górę krzyżową, a potem na górę Donas najwyższe wzniesienie w Gdyni. Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura:22.0 HRmax:183( 93%)HRavg145( 73%)
Kalorie: 1067kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

Czarny Szlak Zagorskiej Strugi czyli namisatka górskiego enduro nad morzem

Sobota, 9 lipca 2011 | dodano:09.07.2011Kategoria 100km <, Rekreacja
Pobudka o 7.00 rano, na siadanie talerz makaronu i jeszcze szybkie sprawdzenie aktualnej prognozy pogody. No i o 8.20 wyjeżdżam z Gdyni z zamiarem dotarcia do Wejherowa Czarnym Szlakiem Zagórskiej Strugi. Szlak ten przejechałem fragmentarycznie już prawie 3 lata temu więc wiedziałem na co się porywam. Jest to pieszy szlak długości 56km o dość dużym stopniu trudności (przynajmniej jak na Pomorze) dlatego można się było choć przez chwile poczuć jak w górach. Na samym szlaku droga rzadko kiedy jest płaska więc prawie cały czas się podjeżdża lub zjeżdża. Poza tym oferuje on takie atrakcje jak przejazd przez strumień (co prawda mały ale zawsze), sporą liczbę kąpieli błotnych, no i całą masę podjazdów po piachach a potem zjazdów po korzeniach i kamieniach. Podsumowując daje nieźle w kość i stąd pewnie bierze się moja tragicznie niska prędkość średnia. Jak już dojechałem w końcu do Wejherowa to byłem już nieźle zmęczony, ale honorowo postanowiłem wrócić na kołach. Po krótkim postoju w trakcie którego zaspokoiłem głód 60cm zapiekanką Zdecydowałem się wrócić asfaltem przez Gniewowo, Zbychowo, Reszki i Łężyce. Myślałem że poprawie nieco prędkość średnią ale na asfalcie spotykały mnie kolejne podjazdy. No i na dodatek wybrałem sobie "skrót" który zamiast do Łężyc zaprowadzil mnie do Koleczkowa przez co zrobiłem parę km więcej (ale za to udało się dokręcić do 100 :) Dopiero w Gdyni udało mi się rozwinąć jako taką prędkość. Wycieczka udana, aczkolwiek męcząca. No i przydałby się ktoś do towarzystwa bo jadąc solo po pewnym czasie człowiek zaczyna tracić motywację do dalszej jazdy. Szkoda że nie mam urządzenia mierzącego przewyższenia, bo wydaje mi się że dzisiaj pobiłem swój rekord w ilości przebytych w pionie metrów.

Drogowskaz na Czarnym Szlaku Zagórskiej Strugi z Gdyni do Wejherowa © mack86

Klomb z kwiatami w parku miejskim w Wejherowie © mack86

Jez. Wyspowo w Zbychowie na Kaszubach © mack86

Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura:24.0 HRmax:181( 92%)HRavg138( 70%)