Sierpień, 2013

Świnoujście Dzień 5 - Ponownie na Wyspie Uznam

Piątek, 30 sierpnia 2013 | dodano:31.08.2013Kategoria Rekreacja, we dwójkę z bratem
Ostatni dzień naszej wyprawy do Świnoujścia poświęciliśmy ponownie na zwiedzanie wyspy Uznam po niemieckiej stronie. Tym razem skoncentrowaliśmy się na rolniczej, środkowej części wyspy. Jako, że urlop nadal trwa i w planach jest już następny wyjazd (tym razem bez roweru), tak więc obszerniejsza relacja wraz ze zdjęciami pojawi się później. Dane wycieczki:
Pr. maks.:47.02Temperatura:24.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Świnoujście Dzień 4 - Woliński Park Narodowy

Czwartek, 29 sierpnia 2013 | dodano:31.08.2013Kategoria Rekreacja, we dwójkę z bratem
Czwartek minął na zwiedzaniu okolic Międzyzdrojów oraz Wolińskiego Parku Narodowego. Jako, że urlop nadal trwa i w planach jest już następny wyjazd (tym razem bez roweru), tak więc obszerniejsza relacja wraz ze zdjęciami pojawi się później. Dane wycieczki:
Pr. maks.:40.67Temperatura:22.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Świnoujście Dzień 3 - Karsibór

Środa, 28 sierpnia 2013 | dodano:31.08.2013Kategoria Rekreacja, we dwójkę z bratem

Świnoujście Dzień Drugi - Runda po wyspie Uznam

Wtorek, 27 sierpnia 2013 | dodano:30.08.2013Kategoria 100km <, Rekreacja, we dwójkę z bratem
Po wczorajszej rozgrzewce przechodzimy dzisiaj do realizacji bardziej ambitnych planów - celem jest objechanie dookoła wyspy Uznam.

Polsko-Niemiecka granica w Świnoujściu © mack86

Zaczynamy rano od prawie 50km odcinka ścieżki rowerowej prowadzącej wzdłuż wybrzeża Bałtyku od Świnoujścia do Peenemunde. Mijamy po drodze kolejne kurorty dla bardziej i mniej bogatych niemieckich emerytów: Albeck, Heringsdorf, Bansin, Uckeritz, Loddin-Kolpinsee, Koserow, Zinnowitz, Trassenheide, Karlshagen.
Molo w Albeck na Wyspie Uznam © mack86

Jak można zauważyć po liczbie miejscowości niemieckie wybrzeże jest dość mocno zaludnione i do tego turystyka rowerowa jest tutaj dużo bardziej popularna niż u nas, przez co na ścieżce rowerowej panuje dość duży ruch. Przez te 50km mijamy dobrych kilka setek różnych rowerzystów - dominują jednak emeryci na trekingach i rowerach miejskich. Z ciekawszych egzemplarzy to widzieliśmy rowerzystę podróżującego na dość wypaśnej hulajnodze, parę która wiozła na bagażniku zamkniętego w klatce pudla i dziadka jadącego na rowerze wielkości naszego wigry obładowanego ze wszystkich stron sakwami, bagażnikami i przyczepkami tak że ledwie było widać rower z pod tych tobołów.
Wyczynowo Wyprawowa Hulajnoga © mack86

Same kurorty robią lepsze wrażenie od naszych - nie ma w nich na każdym kroku stoisk z badziewiem dla turystów i budek z lodami/goframi/kebabem. Peenemunde to już raczej nie kurort - stoją w nim np. brzydkie bloki z wielkiej płyty co dobrze znamy z osiedli w naszym kraju.
Wjazd do Peenemunde © mack86

Za to o Peenemunde słyszał na pewno każdy kto oglądał sensacje XX wieku z Bogusławem Wołoszańskim - mieściły się w nim zakłady doświadczalne projektujące i testujące prototypowe uzbrojenie dla 3 Rzeszy takie jak broń rakietowa, samoloty odrzutowe czy próby konstrukcji broni jądrowej. Do dzisiaj w stanie nienaruszonym zachowała się tylko elektrownia zaopatrująca cały kompleks w prąd (dzisiaj mieści się w niej muzeum), jednak dojeżdżając na miejsce mija się wiele ruin stanowiących pozostałość po tych strasznych czasach.
Elektrownia Wojskowych Zakładów Doświadczalnych III Rzeszy w Peenemunde © mack86

Pozostałości po Wojskowych Zakładach Doświadczalnych III Rzeszy w Peenemunde © mack86

Muzeum historyczne w Peenemunde © mack86

U-Boot U-461 "Juliett" w Peenemunde © mack86

MiG 21 w barwach NRD na lotnisku w Peenemunde © mack86

Z Peenemunde udajemy się do Wolgastu - największego miasta w okolicy, które jednak nie leży już na wyspie tylko na stałym lądzie. Samo miasto ma dość długą historię i znajduje się w nim kilka zabytkowych budynków.
Most przez rzekę Peenestrom w Wolgast © mack86

Widok na stare miasto w Wolgast © mack86

Dalej jedziemy poprzez pola wzdłuż rzeki Penestroom oddzielającej wyspę od stałego lądu, która blisko swojego ujścia do morza ma już rozmiary całkiem pokaźnego jeziora.
Widok na rzekę Peenestrom (pol. Piana) © mack86

Kolejnym przystankiem na naszej trasie jest Lassan gdzie zatrzymujemy się na małe zakupy i ruszamy dalej poprze niemiecką prowincję trafiając po drodze na co wydaje się być niemożliwe dziurawe niemieckie drogi.
Główna droga przez Lassan © mack86

Jedziemy też trochę po nieutwardzonych ścieżkach, aż w końcu docieramy do mostu ponownie prowadzącego nas na wyspę Uznam.
Most nad rzeką Peenestrom prowadzący na Wyspę Uznam © mack86

Robimy tam jeszcze jeden dłuższy przystanek w miejscowości Uznam, która była historyczną stolicą tej krainy - do dzisiaj można w niej obejrzeć kilka budynków pochodzących jeszcze ze średniowiecza.
Brama Wjazdowa do miasta Usedom na wyspie Uznam © mack86

W nogach mamy już ponad 100km do tego robi się późno i wieje coraz silniej wiatr dlatego zależy nam aby jak najszybciej udać się z powrotem do Świnoujścia dokąd docieramy jadąc przez Stolpe, Garz i rowerowe przejście graniczne w Kamminke. Dane wycieczki:
Pr. maks.:47.88Temperatura:21.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Świnoujście Dzień 1

Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 | dodano:28.08.2013Kategoria Rekreacja, we dwójkę z bratem
Pierwszy dzień naszego wspólnego z bratem rowerowego urlopu minął pod znakiem podróży do świnoujścia i później błądzenia po mieście w poszukiwaniu informacji turystycznej. IT szukaliśmy dlatego, że można tam zdobyć całkiem fajne i do tego darmowe mapy wyspy Uznam - a my takiej póki co się nie dorobiliśmy. Pierwsze wrażenia ze Świnoujścia - pomimo tego, że to niby koniec sezonu turystycznego to tutaj dalej pełno stonki turystycznej - szczególnie w okolicach promenady nadmorskiej. Dlatego też szybko z niej uciekliśmy i udaliśmy się do pobliskiej miejscowości Kamminke - która leży juz po drugiej stronie granicy. Miejscowość ciekawa, bo to stara niemiecka wioska rybacka położona na uboczu, przez co zagląda do niej naprawdę mało turystów. Pojeździlibyśmy dzisiaj dłużej, ale niestety na koniec sierpnia robi się już szybko ciemno i do tego strasznie dzisiaj wiało nad morzem.

Brama wejściowa do parku miejskiego w Świnoujściu © mack86

Rowerowe Przejście graniczne Świnoujście - Kamminke © mack86

Falochron na Zatoce Szczecińskiej w Przystani w Kamminke © mack86

Punkt Widokowy na Zatokę Szczecińską w miejscowości Kamminke © mack86
Dane wycieczki:
Pr. maks.:28.12Temperatura:18.5 HRmax:(%)HRavg(%)

okolice Czarnej Wody - czyli rozpoczęcie urlopu

Sobota, 24 sierpnia 2013 | dodano:25.08.2013Kategoria Rekreacja
Pierwszy dzień długo wyczekiwanego urlopu. Dzisiaj poświęciłem czas głównie na bieżące naprawy i konserwację samochodu, przez co na rower udało się wyskoczyć dopiero wieczorem i to tylko na krótką rundę po okolicach Czarnej Wody. Ale za to w poniedziałek jedziemy z bratem do Świnoujście i mamy tam bardzo ambitne plany rowerowe. Dane wycieczki:
Pr. maks.:44.69Temperatura:19.0 HRmax:(%)HRavg(%)

Środa, 21 sierpnia 2013 | dodano:21.08.2013Kategoria Trasa dojazdowa
Dzisiaj dodatkowo trasa wydłużona o drogę na pocztę w Redłowie, gdzie zawieruszył się do mnie jakiś list wysłany jeszcze na stary adres. Dane wycieczki:
Pr. maks.:50.64Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)

Poniedziałek, 19 sierpnia 2013 | dodano:19.08.2013Kategoria Trasa dojazdowa
Dane wycieczki:
Pr. maks.:42.99Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)

rekreacja wspólnie z bratem

Piątek, 16 sierpnia 2013 | dodano:18.08.2013Kategoria Rekreacja, we dwójkę z bratem
Korzystając z długiego weekendu miałem okazję wykonać druga przymiarkę do Kalkhoffa taty. Tym razem w trochę żwawszym tempie i w towarzystwie brata. Ponownie przyznam, że jeździ się stosunkowo przyjemnie ale głównie po asfaltach. Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

Środa, 14 sierpnia 2013 | dodano:14.08.2013Kategoria Trasa dojazdowa
Dzisiaj bardzo zmienna pogoda w Gdyni - rano słońce i niebieskie niebo chociaż było bardzo zimno. Za to jak wracałem z pracy to złapał mnie deszcz i chyba jeszcze nie zmokłem w tym roku tak bardzo jak dziś. Dane wycieczki: