Wyspa Sobieszewska i Żuławy

Niedziela, 24 lipca 2011 | dodano:24.07.2011Kategoria Opony szosowe, Rekreacja, we dwójkę z bratem, 100km <
Już 3 razy udałem się w tym roku na wyspę Sobieszewską, ale po raz pierwszy nie sam, tylko w towarzystwie mojego brata, dla którego okazała się to najdłuższa wycieczka w tym roku. Tym razem nie poprzestaliśmy na zdobyciu wyspy, ale poprzez śluzę na przekopie Wisły w Przegalinie udaliśmy się na północny fragment Żuław gdzie wjechaliśmy na wypróbowany już w zeszłym roku Szlak Mennonitów. Muszę przyznać że jestem pod wielkim wrażeniem wykonania tego szlaku, po takiej infrastrukturze rowerowej chyba pierwszy raz jechałem. Oprócz ścieżek rowerowych zbudowano tam też kilka mostów specjalnie dla rowerzystów. Mam nadzieję że powstanie więcej takich tras rowerowych w okolicy.

Kamień informujący po jakim szlaku jedziemy:

A oto jeden z mostów rowerowych które znajdują się na szlaku:

Widok na polder przeciwpowodziowy wzdłuż Wisły (w końcu Żuławy to jedyna w Polsce depresja więc jakoś trzeba się zabezpieczyć przed powodzią):

Napotkany po drodze samochód w rowie (i dlatego rowery są lepsze bo jak wypadniesz na pobocze to tylko się otrzepiesz i jedziesz dalej):

Śluza na Przekopie Wisły w Przegalinie:

okryta złą sławą hałda fosfogipsów w Wiślince:

Most pontonowy na wjeździe do Sobieszewa (most wstydu bo mieszkańcy już od kilkunastu lat nie mogą się doprosić mostu z prawdziwego zdarzenia):

Dane wycieczki:
Pr. maks.:36.00Temperatura:20.0 HRmax:150( 76%)HRavg125( 63%)