Lipiec, 2013

Środa, 31 lipca 2013 | dodano:31.07.2013Kategoria Trasa dojazdowa
Po pracy planowałem jeszcze podskoczyć do sklepu rowerowego, ale plany te skutecznie pokrzyżowały opady deszczu przez które wracałem do siebie najkrótszą możliwą drogą. Dane wycieczki:
Pr. maks.:43.40Temperatura: HRmax:(%)HRavg(%)

Wtorek, 30 lipca 2013 | dodano:30.07.2013Kategoria Trasa dojazdowa
Dzisiaj trasa trochę inna od standardowej, bo zahaczyłem jeszcze o Port w Gdyni. Do tego momentami strasznie dzisiaj wiało nad morzem koło południa. Dane wycieczki:

setka w lipcowym upale

Sobota, 27 lipca 2013 | dodano:29.07.2013Kategoria Rekreacja, we dwójkę z bratem, 100km <
Ostatnio moja aktywność rowerowa ograniczała się prawie wyłącznie tylko do trasy dom-praca-dom, dlatego korzystając z braku planów na najbliższy weekend, umówiłem się z bratem, że wyruszymy w jakąś dłuższą trasę w okolicach Czarnej Wody. Piotrek stanął na wysokości zadania i opracował trasę położoną w słabo dotychczas przez nas spenetrowanych terenach na zachód od Czerska. Prognoza pogody zapowiadała na sobotę rekordowe w tym roku upały, dlatego postanowiliśmy wyruszyć wcześnie rano - co prawda średnio się to udało bo na dobre na trasę wyjechaliśmy dopiero o 6.45 rano. O tej porze temperatura oscylowała jeszcze w granicach 15 st. C, więc było jeszcze dość rześko. Najpierw udajemy się w kierunku miejscowości Szlachta gdzie przejeżdżamy obok sporej żwirowni i cegielni z której zanana jest w okolicy ta wieś.

Następnie przejeżdżamy obok popularnego w okolicy jeziora Ostrowite koło Czerska, na szczęście jest jeszcze stosunkowo wcześnie i zdążyliśmy tam przejechać jeszcze przed inwazją plażowiczów. Jedziemy dalej do Legbąda przez tereny znane nam z 43 edycji Harpagana, korzystając z szlaków turystycznych oznaczonych w gminie Czersk i Cekcyn.

Do Legbąda docieramy koło 9 rano i zaczynamy odczuwać nadchodzące upały. decydujemy się na pierwszą przerwę pod sklepem gdzie zaopatrujemy się w śniadanie w postaci szneka z glancem, banana i loda na patyku dla każdego. Rowery przez jakieś 20 minut stoją w pełnym słońcu i gdy ruszamy ponownie termometr w liczniku pokazuje prawie 40st. C.

Most na Wielkim Kanale Brdy w okolicach miejscowości Legbąd © mack86

Dalej jedziemy kawałek dość ruchliwą drogą asfaltową wiodącą z Czerska do Tucholi, gdzie brakuje niestety pobocza przez co zdarzają się ze dwa samochody, które wyprzedzają nas w bardzo małej odległość. Na szczęście jedziemy tak tylko z 5km aż dojeżdżamy do Leśnego Kompleksu Promocyjnego w Woziwodzie.

LKP w Woziwodzie znamy już z licznych wycieczek pieszych i samochodowych, tym razem mamy jednak okazję pierwszy raz pokonać prawie 6km ścieżkę edukacyjną na rowerach. Naszym następnym przystankiem ma być Rytel, dokąd jedziemy mało uczęszczaną drogą asfaltową przez las. Przed samym Rytlem jedziemy wzdłuż Wielkiego Kanału Brdy. Dzięki bliskości kanału i cienia rzucanego przez drzewa odczuwalna temperatura jest dużo niższa od upałów panujących na otwartych przestrzeniach.

W Rtylu mamy kolejny przystanek pod sklepem gdzie uzupełniamy w naszych organizmach zapas jedzenia i płynów. Następnie postanawiamy skierować się do miejscowości Mylof gdzie znajduje się zapora na Wielkim Kanale Brdy oraz gdzie rozpoczynają się liczne spływy kajakowe zarówno na kanale jak i na samej rzece Brdzie.

Z Mylofu wracamy z powrotem do Rytla, korzystając jednak tym razem z piaszczystych leśnych dróg. Temperatura coraz bardziej się podnosi i jedzie się już coraz gorzej. W Rytlu wjeżdżamy na wybudowany w tym roku szlak rowerowy Kaszubska Marszruta, który prowadzi z Brus do Czerska. Szlak posiada utwardzoną nawierzchnię (co prawda nie asfaltową - ale, że my jedziemy na rowerach mtb to wcale nam to nie przeszkadza).

Szlakiem jedzie się bardzo fajnie i mam tylko nadzieję, że gminy będą go dalej utrzymywały tak aby nie zarósł. Dzięki temu szlakowi sprawnie docieramy do Czerska i udajemy się w ostatni etap naszej podróży - 10km asfaltem przez kilka okolicznych wiosek i wyjeżdżamy na pola przed Czarną Wodą. Ostatnie 10km jedzie się już naprawdę ciężko - temperatura dochodzi do 35st. C, jedziemy przez pola, więc cienia brak i do tego mamy już pusto w bidonach, ale docieramy do domu szczęśliwie i w jednym kawałku. Dane wycieczki:
Pr. maks.:34.89Temperatura:29.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Merida Matts TFS XC 500

Jazda testowa na tatowym rowerze

Piątek, 26 lipca 2013 | dodano:29.07.2013Kategoria Rekreacja
Tata wreszcie dał się namówić na to, że rowery nie powstają w jednej chińskiej fabryce gdzie naklejają tylko nazwy rożnych producentów i że jednak jest różnica pomiędzy rowerem za 500 i 2000zł. Do tego udało się go namówić na to, że roweru nie kupuje się media marktcie czy jakimś innym markecie - tylko w normalnym sklepie rowerowym. W ten sposób tata stał się szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem roweru marki Kalkhoff model Image. Rower trochę stał w sklepie i był z poprzedniego rocznika wobec czego udało się stargować jego cenę do 2tys. zł, co chyba nie jest złym wynikiem jak za rower wyposażony w napęd oparty o piastę Shimano Nexus 8s, przedni amortyzator Suntour NCX (który faktycznie działa a nie tylko udaje) oraz hydrauliczne hamulce szczękowe od Magury. Już sam koszt katalogowy tych 3 części przekracza na polskim rynku kwotę 2tys. zł. Swoją drogą to już wiem dlaczego tak rzadko spotykane są u nas hydrauliczne hamulce szczękowe Magury - komplet na 2 koła to wydatek rzędu 700-800zł, gdzie za tą kwotę można kupić już naprawdę wypasione hamulce tarczowe razem z tarczami.
Co do samego roweru to jedzie się na nim bardzo przyjemnie - nie ma on wad poprzedniego roweru taty tzn. hamulce wreszcie działają, amortyzacja na nierównym asfalcie stoi na bardzo wysokim poziomie, no i nie trzeba robić przerwy w pedałowaniu podczas zmiany biegów (jak w przypadku rowerów wyposażonych w piastę SRAM Spectro s7). Jedynie trzeba będzie rozważyć wymianę opon - zamontowane seryjnie continentale crosstown toczą się bajecznie na asfalcie, jednak na piaski których w okolicach Czarnej Wody nie brakuje, są trochę za wąskie.
Ja jednak osobiście bym się na taki rower nie przesiadł bo przyzwyczaiłem się do geometrii sportowej jaką oferuję moja merida. Dla mnie największym minusem jest, to że aby rozpędzić ten rower do prędkości powyżej 22km/h trzeba włozyć już naprawdę dużo wysiłku - co wynika z mocno rekreacyjnej geometrii ramy Kalkhoffa. Jednak dla 60 letniego emeryta, który już nie ma zacięcia do sportowej jazdy rower ten będzie służył idealnie. Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura:22.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

Piątek, 26 lipca 2013 | dodano:26.07.2013Kategoria Trasa dojazdowa

Poniedziałek, 22 lipca 2013 | dodano:22.07.2013Kategoria Trasa dojazdowa
Dzisiaj trasa wydłużona o dojazd do sklepu rowerowego na ul. Wielkopolskiej gdzie udałem się w celu zakupu nowych kółek do tylnej przerzutki. Dane wycieczki:

Piątek, 19 lipca 2013 | dodano:19.07.2013Kategoria Trasa dojazdowa
Dzisiaj trasa trochę inna niż zwykle bo musiałem podjechać jeszcze do Portu w Gdyni, a w drodze powrotnej zatrzymać się przy paczkomacie w celu odebrania przesyłki. Do tego droga powrotna odbywała się bezpośrednio po opadach deszczu co dodatkowo utrudniało i tak już nie łatwy podjazd na Chwarzno. Dane wycieczki: