Czarny Szlak Zagorskiej Strugi czyli namisatka górskiego enduro nad morzem

Sobota, 9 lipca 2011 | dodano:09.07.2011Kategoria 100km <, Rekreacja
Pobudka o 7.00 rano, na siadanie talerz makaronu i jeszcze szybkie sprawdzenie aktualnej prognozy pogody. No i o 8.20 wyjeżdżam z Gdyni z zamiarem dotarcia do Wejherowa Czarnym Szlakiem Zagórskiej Strugi. Szlak ten przejechałem fragmentarycznie już prawie 3 lata temu więc wiedziałem na co się porywam. Jest to pieszy szlak długości 56km o dość dużym stopniu trudności (przynajmniej jak na Pomorze) dlatego można się było choć przez chwile poczuć jak w górach. Na samym szlaku droga rzadko kiedy jest płaska więc prawie cały czas się podjeżdża lub zjeżdża. Poza tym oferuje on takie atrakcje jak przejazd przez strumień (co prawda mały ale zawsze), sporą liczbę kąpieli błotnych, no i całą masę podjazdów po piachach a potem zjazdów po korzeniach i kamieniach. Podsumowując daje nieźle w kość i stąd pewnie bierze się moja tragicznie niska prędkość średnia. Jak już dojechałem w końcu do Wejherowa to byłem już nieźle zmęczony, ale honorowo postanowiłem wrócić na kołach. Po krótkim postoju w trakcie którego zaspokoiłem głód 60cm zapiekanką Zdecydowałem się wrócić asfaltem przez Gniewowo, Zbychowo, Reszki i Łężyce. Myślałem że poprawie nieco prędkość średnią ale na asfalcie spotykały mnie kolejne podjazdy. No i na dodatek wybrałem sobie "skrót" który zamiast do Łężyc zaprowadzil mnie do Koleczkowa przez co zrobiłem parę km więcej (ale za to udało się dokręcić do 100 :) Dopiero w Gdyni udało mi się rozwinąć jako taką prędkość. Wycieczka udana, aczkolwiek męcząca. No i przydałby się ktoś do towarzystwa bo jadąc solo po pewnym czasie człowiek zaczyna tracić motywację do dalszej jazdy. Szkoda że nie mam urządzenia mierzącego przewyższenia, bo wydaje mi się że dzisiaj pobiłem swój rekord w ilości przebytych w pionie metrów.

Drogowskaz na Czarnym Szlaku Zagórskiej Strugi z Gdyni do Wejherowa © mack86

Klomb z kwiatami w parku miejskim w Wejherowie © mack86

Jez. Wyspowo w Zbychowie na Kaszubach © mack86

Dane wycieczki:
Pr. maks.:0.00Temperatura:24.0 HRmax:181( 92%)HRavg138( 70%)