Skandia Maraton w Bytowie

Niedziela, 22 lipca 2012 | dodano:23.07.2012Kategoria MTB XC Maraton
Od mojego ostatniego startu w maratonie minęło prawie 10 miesięcy (z różnych powodów) i postanowiłem, że tym razem nie może mnie zabraknąć na starcie, bo w końcu do Bytowa nie mam tak daleko. Od początku czerwca właściwie nie trenowałem regularnie, więc raczej obawiałem się o mój występ i spodziewałem się, że mogę być czerwona latarnią - tym bardziej, że pierwszy raz zdecydowałem się na start na dystansie Medio. Ogólnie to nie było tak źle bo udało mi się wyprzedzić koło 80 innych zawodników i do tego ustanowiłem jeszcze swój rekord średniej prędkości w czasie maratonu. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że trasa była mało wymagająca technicznie i kondycyjnie i obfitowała w długie odcinki prostych i szerokich dróg leśnych oraz również sporo asfaltów. Jedyne utrudnienia to kilka odcinków ze sporym piachem i parę km single track nad jeziorem plus przejazd przez niewielki strumień. Spodziewałem się trasy zbliżonej do maratonu w Kościerzynie, tam jednak trasa jest ciekawsza i trochę bardziej wymagająca. Nie podobało mi się także to, że dwa razy spadł mi łańcuch w trakcie zrzucania na młynek z przodu i nie jestem do końca pewny czy to była wina źle ustawionej przerzutki czy może niewłaściwy moment na redukcję biegu pod obciążeniem (trzeba będzie to sprawdzić w trakcie najbliższych treningów). Start ten był mi potrzebny aby przypomnieć sobie ile frajdy daje ściganie się i już panuję kolejne starty w sierpniu i mam motywację aby trenować. Dane wycieczki:
Pr. maks.:53.01Temperatura:19.0 HRmax:181( 92%)HRavg169( 86%)