XLV Rajd na Orientację Pierwiosnki

Sobota, 10 kwietnia 2010 | dodano:11.04.2010Kategoria Rajd na Orientację
Był to mój debiut w rowerowych rajdach na orientację i jednocześnie sprawdzian generalny przed przyszłotygodniowym harpaganem. Z powodu małego doświadczenia w tego typu imprezach postanowiłem sprawdzić się na lokalnym rajdzie w moim rodzinnym mieście Czarnej Wodzie. Była to już podobno 45 edycja rajdu organizowanego przez studenckie koło turystyczne Politechniki Gdańskiej "FIFY", chociaż ja prawdę mówiąc pierwszy raz słyszałem o takim rajdzie. Organizatorzy mogą się pochwalić doświadczeniem w organizowaniu pieszych marszów na orientację, jednak jak sami przyznali trasę rowerową organizowali pierwszy raz i był to dla nich swego rodzaju eksperyment. Niestety pierwszy rzut oka na mapę tylko potwierdził, że chyba pierwszy raz budowali taką trasę, bo mapa była pocięta w kawałki, do tego niektóre z nich były odwrócone i żeby było jeszcze trudniej, zdarzyły się też lustrzane odbicia. W połączeniu z limitem 4h i długością trasy około 35km spowodowało, to że nikomu z 7 zawodników startujących na trasie rowerowej nie udało się zaliczyć wszystkich pkt kontrolnych. Mnie samemu udało się odnaleźć 6 z 13, co ostatecznie pozwoliło mi na zajęcie 2 miejsc - co jak do tej pory jest moim najlepszym osiągnięciem we wszystkich startach w rowerowych imprezach :) Ogólnie to jestem zadowolony bo zdobyłem cenne doświadczenie, dzięki czemu wiem teraz jak ważne jest realistyczna ocena realizacji wcześniej założonego planu. Ja zbyt pochopnie starałem się zdobyć jeszcze jakieś 4 odległe pkt do których i tak nie dojechałem, wiedząc już jak mało czasu do końca mi pozostało, zamiast tego rozsądniejszy byłby wcześniejszy powrót i skupienie się na jednym góra dwóch pkt. kontrolnych, które były blisko mety. Mi w rezultacie tego błędu nie starczyło już czasu do dokładne poszukanie tych dwóch ostatnich pkt., które były w miarę proste do znalezienia. Ale mam nadzieję że następnym razem uniknę podobnych błędów. Niestety gdy po skończonym rajdzie wróciłem do domu dowiedziałem się, że w trakcie gdy ja jeździłem po lesie to doszło do katastrofy prezydenckiego samolotu, co w znacznym stopniu zmąciło radość z dość dobrego wyniku :( Dane wycieczki:
Pr. maks.:43.50Temperatura:6.0 HRmax:173( 88%)HRavg140( 71%)